forums
רשויות וזכויות
כתבות בנושא רשויות, זכויות חוקים וממסד ביחס לקשיש ומשפחתו.
אולי יעניין אתכם גם :
חוות דעת לצוואה
אנשים רבים אינם מודעים לכך שקיימים גורמים רבים היכולים לגרום לביטול צוואתם. במאמר הבא נכתוב אודות חוות דעת פסיכיאטרית כאמצעי להבטחת יישום הצוואה.
לקריאה
סוגי הגמלאות המוענקות בגיל הזהב ע"י הביטוח הלאומי
הביטוח הלאומי הינו הגוף האחראי על מתן סיוע כלכלי לשכבות מוחלשות באוכלוסייה. ישנן קצבאות ושירותים כלכליים וסוציאליים שונים המיועדים לגיל השלישי.
לקריאה
יישוב סכסוכים בגיל השלישי
הגיל השלישי הוא הגיל בו אנשים מצפים לשקט ורגיעה לאחר שנים רבות של עבודה ועשייה. אך עם זאת, במקרים רבים נוצרים סכסוכים שונים בין בני הגיל השלישי לבין משפחותיהם, שכניהם, וגורמים נוספים בסביבתם הקרובה, אשר הם לעיתים נקלעים לתוכם בעל כורחם.
לקריאה
זכות צאצאי המגורשים הספרדים להוציא דרכון ספרדי
אנשים רבים זכאים לאזרחות ספרדית וכן דרכון ספרדי בגין אבותיהם מגורשי ספרד, אולם, רובם אינם מודעים לזכות זו.
לקריאה
נישואים שניים בגיל הזהב – האם רצוי לעשות הסכם ממון?
זוגיות המבוססת על חברות, דאגה הדדית, רומנטיקה ואהבה חשובה בכל גיל. לרוב, קשר של נישואין כולל בתוכו שותפות ברכוש. בגיל השלישי, לא תמיד אנו מעוניינים שתיווצר שותפות ברכוש ולכן יכולות לעלות בעיות שונות בנושא זה.
לקריאה
קבלת הטבות בגין נכות רפואית
כאשר אדם בגיל השלישי הסובל מנכות כלשהי זכאי להטבות שונות כדי להתמודד עם המצב החדש. הטבות אלו ניתן לקבל דרך ביטוח לאומי, אך מכיוון שלא כולם יודעים על ההטבות המגיעות להם, יש לפנות לעורך דין ביטוח לאומי כדי לקבל את המגיע להם על פי חוק.
לקריאה
סיוע במימוש זכויות רפואיות ע"י חברה מקצועית
אף אדם לא רוצה למצוא את עצמו חולה ובודק אילו זכויות רפואיות מגיעות לו. התחום של זכויות רפואיות קשור בכמה תחומים - רפואה, סיעוד ואפילו עבודה סוציאלית והחוקים והתקנות הקשורים בתחום זה סבוכים, פתלתלים וקשה מאד להכיר אותם לעומק מבלי לעסוק בתחום זה בצורה מקצועית.
לקריאה
שירות המבחן לבני הגיל השלישי
בכל חברה מסודרת ומודרנית קיימים חוקים, הנאכפים על ידי מוסדות השיטור והמשפט שבה. בהתאם לכך, בכל חברה ישנם גם אנשים אשר עוברים על החוק וכתוצאה מכך צפויים לקבל עונש. בעברות שאינן קלות, העונש יהיה לרוב מעצר או מאסר בבית סוהר.
לקריאה
מהן הזכויות הפנסיוניות שמגיעות לנהג הסעות
רבים מנהגי ההסעות בארץ אינם מודעים לזכויותיהם הפנסיוניות לאחר גיל הפנסיה.
לקריאה
מחיקת רישום פלילי בגיל מבוגר
רישום פלילי הוא רישום שמאוד פוגע בחיי היום יום: הוא גורם לסטיגמה שלילית על אותו אדם, הוא גורם לכך שאנשים לא יוכלו להתקבל לעבודות מסוימות וליישובים מסוימים ולא יוכלו לבצע מהלכים שונים בחיים כגון אימוץ ילדים. האם אפשר למחוק רישום פלילי בגיל מבוגר כדי שלא יהיו לו השלכות על החיים? כל התשובות במאמר שלפניכם.
לקריאה
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.