שיווק מכוון לצרכנים מבוגרים
אחרי שנים ארוכות שבהן אנשי השיווק התמקדו בפנייה לבני נוער, הם נזכרו לאחרונה שלאותם בני נוער יש גם הורים וסבים, וגם להם צריך למכור מוצרים מתאימים.
אחרי שנים ארוכות שבהן אנשי השיווק התמקדו בפנייה לבני נוער, הם נזכרו לאחרונה שלאותם בני נוער יש גם הורים וסבים, וגם להם צריך למכור מוצרים מתאימים, ואף להתאים את החנויות לצרכן המבוגר. דרכי השיווק לאוכלוסייה המבוגרת נדונה בכנס שנתי של ענף המזון.
"במדינה הקטנה שלנו אין לנו את הפריווילגיה להתעלם מקהל המבוגרים. תוחלת החיים גדלה, והמבוגרים מהווים חלק גדול יותר באוכלוסייה", אמרה בכנס חגית אדלר, סמנכ"לית בתנובה. לדברי אדלר הפתרונות הטריוויאליים לקשר עם לקוחות מבוגרים הם, בין השאר, הגדלת האותיות על מוצרי המזון, יצור ערכות מזון מוכן, ויצירת אריזות קטנות יותר המתאימות לבתים שבהם חיות שתי נפשות בלבד, מוצרים המועשרים ברכיבים המשמשים תוסף שמותאם לאוכלוסיית המבוגרים.
אדלר סיפרה שפתחו רשת סופרים עם ארבעה סניפים המיועדת לבני 50 פלוס שנקראת ADEG. המעברים שם יותר רחבים, יש שם כיסאות למנוחה, זכוכיות מגדלת, השלטים הם עם אותיות גדולות וקריאות יותר, והמדפים לא נמוכים ולא גבוהים מדי. אדלר לא ממליצה לעבור לפרסומות שכל השחקנים המופיעים בהן יהיו בעלי שיער לבן, אך מאמינה שיש להבין את הצרכים של המבוגרים ולטפל בהם באותה אדיקות שבה מטפלים בבני הנוער.
לדברי אבינועם ברוג, נשיא מכון המחקר MarketWatch, ניתן לחלק את אנשי הדור השלישי, בכל הנוגע להרגלי הצריכה שלהם בתחום מזון, לשלושה טיפוסים: הבריאותניקים שאוכלים הרבה יוגורטים, סיבים ואוכל אורגני; הנהנתנים שאוכלים מזון בריא, אך גם מזון שאינו בריא ופחות אוהבים דיאט; והכופרים שאוכלים כל מה שחשקה נפשם, לא מאמינים במזון בריא ולא משנים את דעתם ביחס לאוכל.
מסקר של MarketWatch עולה שלבני הגיל השלישי יש מודעות גבוהה לערכים התזונתיים ולתועלות של רכיבים שונים, והם אוהבים לגוון ולנסות מוצרים חדשים שעונים על הצרכים התזונתיים. עם זאת, השינויים הנדרשים מבני הגיל השלישי מעוררים אצלם לעתים התנגדות, אך להמלצות של רופאים או דיאטניות יש השפעה רבה.
אצל בני הגיל השלישי הצעירים יותר יש לטעם חשיבות גבוהה בהעדפת מוצרים, אך ככל שהגיל עולה, יש ירידה ברגישות לטעם ויותר חשיבות לפן הבריאותי. ככל שהגיל עולה, הרכב התזונה משתנה: מרבים לאכול פירות וירקות טריים, דגים ועוף, ופחות בשר אדום, וכן מוסיפים זרעוני פשתן לאוכל.
בגילאי 80-70 המצב שונה, מכיוון שיש להם הרבה איסורים רפואיים ורגישויות, ואותם אנשים מחפשים אוכל שנותן אנרגיה ביום ומנוחה בלילה.