תערוכה ראשונה השנה בגלריה היא של האמנית מונה אורן MONA OREN
מטאמורפוזיס - METAMORPHOSIS
אוצרת ועורכת הסדרה: שולי נחשון
על התערוכה
תערוכתה של מונה אורן, אמנית רב תחומית, המחלקת את זמנה בין פריז לתל אביב, תפתח את עונת התערוכות של הגלריה למדיה חדשה, ואת סדרת ההרצאות של אמנים מציגים, במסגרת המפגש המחלקתי השבועי של המכון לאמנות, שיתמקד בדיוניו השנה בנושא "מיניות".
אורן תציג 4 עבודות וידיאו, ועבודת צילום.
מטאמורפוזיס, 2006
ערימה של מסת עלים יבשים פושטת צורה, ולובשת צורה, בריטואל בלתי פוסק, בידיה של דמות אשה, ובת דמותה, החגה הלוך וחזור, מסביב לאגרטל מונומנטאלי, ובתוכו זר של פרחי שושן צחור נבולים. התנועה הבלתי פוסקת, הדמות המוכפלת או משולשת על המסך, וההשתנות המתמדת במבניות ערימת העלים, יוצרים מארג דימויים מהפנט, ולמרות הסיפור האישי שמאחורי הזר והעלים שנאספו, סצינות הוידיאו המוקפדות , וקצב העבודה, גורמים לצופה להרגיש חלק מטקס מסתורי, שכמו לקוח מתרבות רחוקה.
פרחי דם, 2006
פסל פרחי שעווה מתכלה לאטו לעיני הצופה.
זוג פרחי האנטוריום, בעל הצורה האירוטית, מעוצב בצורה מדויקת ומינימאליסטית, מאבד את צורתו אט אט, והופך את השקט והסדר שייצר סביבו מלכתחילה, למציאות כאוטית מבלבלת.
נשימה, 2001
פרח ורדרד פתוח בשיא תפרחתו, למלוא רוחב המסך, בתקריב סטאטי , לכל אורך העבודה. בתוך הסטאטיות של התקריב רוחשת תנועה בלתי פוסקת של עלי הכותרת הורודים, היוצרת תחושה של סגירת הפרח, ופתיחתו.
הפרח-פסל מתעתע את עיני הצופה בתנועתו המזכירה תהליך נשימה, ומתקשר ממבט ראשון לאברי מין נשיים. מבט מתמשך יותר בו, המתרחש מכורח התנועה של אנימציית המחשב, מגלה בה שכבות נוספות של פרשנות, בעיקר מתחום הרישום, והפיסול הרישומי.
ללא כותרת, 2001
תהליך פיקטיבי המדבר על פגיעותו, ושבירותו של הגוף הנשי.
פסל שעווה של שד בודד, ננגס לאט לאט לעיני הצופה, עד הפיכתו במראהו לפצע פעור , לגוש אורגאני מרקיב.
האסוציאציות המיוצרות בהתבוננות על עבודה זו, מציגות פגיעות במצבים מסוימים, העלולים לפגום בחוסן הטבעי של הגוף, ומשם אפשר גם להוסיף ולהכיל על פגיעות והרסנות בחברה בכלל.