הדיםהרשת הגדולה בישראל לשיקום השמיעה והדיבור
מידע כללי
  |   תחומי טיפול
מידע כללי
המכון פועל בתקן בינלאומי של מכון התקנים: 9001 ISO בהדים מערך השתלמויות מקצועי בכל תחומי העסוק. הצוות עובר השתלמויות רבות בתחומי עיסוקו בארץ ובחו"ל. סטודנטים מאוניברסיטת חיפה הלומדים בחוג להפרעות בתקשורת באים להתמחות במכון כחלק מחובותיהם האקדמיות במסגרת "פרקטיקום". ובשנה תחל פעילות דומה גם עם המרכז האוניברסיטאי באריאל. תחום ההתמחות העיקרי של המכון הוא בשיקום שמיעה. ניסיון מצטבר בהתאמת אלפי מכשירי שמיעה תוך השתלמויות מקצועיות בארץ ובחו"ל הביא את המכון לרמה המקצועית הנוכחית. חברות ענק למכשירי שמיעה בחו"ל הכירו ברמה המקצועית ובחרו בהדים כנציגם הבלעדי בישראל. קשר ישיר מהיבואן לצרכן - מהיצרן בחו"ל ישירות למכוני הדים ללא גורמי ביניים המסרבלים ואף מייקרים את העלות הסופית. הדים ספקית של כל הגורמים המוסדיים בארץ: קופות החולים והביטוחים המשלימים, הביטוח הלאומי, משרד הביטחון ,משטרת ישראל, השב"ס, הקרן לנרדפי הנאצים , חברות ביטוח ועוד. מספר טלפון: 1-700-700550 מקצועות חופשיים מדעי החברה ניהול ,עסקים, ופיננסים מקצועות הבריאות והרפואה קורסי תעודה פופולריים לימודי הסמכה מקצועיים תחומי טיפול מכשירי שמיעה
אופן קבלה:
ספק לכל הגורמים המוסדיים בארץ: קופות חולים ביטוחים משלימים ביטוח לאומי משרד הביטחון משטרת ישראל שב"ס הקרן לנרדפי הנאצים חברות ביטוח
1. סף שמיעה לדיבור (SRT- Speech Reception Threshold) - הנבדק מתבקש לחזור על מילים דו- הברתיות, שעוצמתן הולכת ופוחתת, על מנת לקבוע מהי העוצמה המינימאלית בה הנבדק מסוגל לחזור על מילים. 2. סף שמיעה לצלילים טהורים בהולכת אוויר (AC - Air Conduction) - הנבדק מתבקש לסמן על ידי לחיצה על כפתור או הרמת יד בכל פעם שהוא שומע צפצוף. 3. בדיקת דיסקרימינציה - על הנבדק לחזור על רשימת מילים חד-הברתיות, הניתנות לו בעוצמה קבועה ונוחה לו. 4. סף שמיעה לצלילים טהורים בהולכת עצם (BC - Bone Conduction) - מאחורי אוזנו של הנבדק מורכבת אוזניית ויברטור, שמטרתה לעקוף את מסלול השמיעה הרגיל ולהעביר את הצליל ישירות לעצב השמיעה. בנוסף, מורכבת אוזניה רגילה על האוזן הנגדית. גם כאן, על הנבדק לסמן בכל פעם שהוא שומע צפצוף. שלב זה מתבצע רק במידה והשמיעה, כפי שנמצא בבדיקת ה- AC, אינה בתחום העליון של הנורמה. כאשר ישנו הבדל מסויים בין האוזניים, מושמע רעש דרך אחת האוזניות, שמטרתו לנטרל את מעורבות האוזן הטובה במתן התגובות. איתותים ראשונים ומאוחרים יותר, כאשר מתחילה להתרחש אצלנו ירידה בכושר השמיעה, לרוב איננו מבחינים בכך, או ליתר דיוק, איננו מייחסים את הבעיות הנוצרות כתוצאה מהליקוי לתפקוד השמיעתי שלנו. בתחילה אנו מתקשים להבין בצורה ברורה שיחה שמתנהלת על רקע רעש. אנחנו מתלוננים על רמת הרעש הגבוהה ואם היא יורדת –אנו חוזרים לשמוע היטב. אך במקביל איננו שמים לב לכך, שאנשים סביבנו כן מצליחים לנהל שיחה ללא קושי ברעש סביבתי. בשלב הבא אנו מבקשים מבני שיחנו לחזור על הנאמר, לדבר בקול רם יותר, להגביר את עוצמת הקול במקלטי טלוויזיה או רדיו. כיצד מתחילים את תהליך שיקום השמיעה? מכשירי Moxi - טכנולוגיה גדולה במכשיר שמיעה קטנטן מכשירי Open fitting - טכנולוגיה חדשה למשתמש החדש מכשירי שמיעה והמהפכה הטכנולוגית לפני כעשר שנים העולם של מכשירי השמיעה זכה למהפכה טכנולוגית דיגיטלית. מכשיר שמיעה דיגיטלי פתח בפנינו דלת להתאמה הרבה יותר מדויקת לירידות שמיעה רבות, שבעבר לא נמצא להן פתרון יעיל. מערכת דיגיטלית אקוסטית במכשירי השמיעה נשלטת היום ע"י מחשב ומאפשרת לנו לבצע שינויים בטווח רחב מאוד: ויסות רעשי רקע, הדגשת דיבור, שליטה על זווית קליטה של אותות רצויים וביטול אותות מכיוונים אחרים שלא נרצה לשמוע במקביל. ההסתגלות למכשירי שמיעה: תקופת ירידה בשמיעה ללא טיפול שארכה זמן רב תדרוש משך הסתגלות ארוך יותר. חלק מהקושי טמון בהסתגלות לשמוע מחדש את העולם סביבנו. יש לנו נטיה לשכוח את האופן שדברים נשמעו וכיצד שמענו דברים בתקופת השמיעה התקינה. מעבר לכך, אנו נוטים לצפות לשמוע דרך מכשיר השמיעה כמו ששמענו פעם בצעירותינו. מומלץ בתחילת דרכינו עם מכשירי השמיעה להציב לעצמנו יעדים ברורים ומוגדרים. הצבת יעדים והצמדות להדרכה, אותה קיבלתם מקלינאי התקשורת שלכם, יקלו במידה רבה מאוד על תהליך ההסתגלות למכשירי השמיעה. בביקורת הראשונה אצל קלינאי התקשורת שלכם (כשבועיים לאחר קבלת מכשירי השמיעה) תוכלו לדווח על שביעות רצון ממכשירי השמיעה שרכשתם. התאמת מכשיר שמיעה דיגיטלי היא תהליך דינמי. ולכן חשוב שתהיה חשיפה למספר רב של סביבות שמיעה, ותרשמו הערות על תפקודכם והנאותיכם מהתוצאות. תהליך כיוון מכשיר השמיעה הדיגיטלי דרך מחשב מתבצע על ידי קלינאי תקשורת, ועל מנת להשיג תוצאות בכיוון המכשיר יש להיפגש עימו מספר פעמים. חשוב לדעת! מדובר בכיוון נתונים שונים ולא ב"תיקונים" במכשירי השמיעה, כפי שאנשים טועים לחשוב לפעמים. לכן חשובה הסבלנות, ושיתוף הפעולה עם קלינאי התקשורת, כדי שיוכל להבין את הצרכים ולמצות באופן מקסימאלי את היכולות הטכנולוגית של מכשירי השמיעה עבורכם. לעיתים אנשים רוכשים מכשיר שמיעה אחד, כאשר בפועל הם זקוקים לשניים או למכשירים בעלי רמה טכנולוגית גבוהה יותר. חשוב לדבר על כך עם קלינאי התקשורת בשלב מוקדם ככל שניתן ולהחליט יחד על הוספה או שינוי דגם. סניף חיפה סניף עפולה סניף חדרה סניף נתניה סניף כפר-סבא
סניף רמת גן - חדש סניף רמת-השרון סניף גבעת-סביון סניף פתח-תקווה סניף ראשון-לציון
סניף אשדוד סניף אשקלון סניף באר-שבע
אופן מימון
השאירו פרטים וצוות האתר ישמח לעזור לכם* במילוי הטופס הינך מאשר/ת העברת הפרטים לאתר "בגילנו" וכן העברתם לנותני השירות באתר. יתכנו מקרים בהם לא ניתן יהיה להעביר את הפרטים לבית העסק או שהפרטים יועברו באיחור. אנו ממליצים להמנע מלרשום בהערות מידע אישי או רגיש / חסוי. כמו כן, מומלץ לא להשאיר פניות במקרים דחופים. |