מפאת פציעות, מחלות ובעיקר תוחלת החיים שרק הולכת ועולה עם הזמן, עשויים כל אחד ואחת מאיתנו להזדקק לאיש מקצוע שיטפל בנו בצורה מקצועית, למספר שעות ביום או באופן מלא. להלן חמישה טיפים שיעזרו לכם לעמוד במשימה זו, למען איכות הטיפול ביקיריכם.
מאפייני המטפלים
חברה שמפעילה מנגנון משומן היטב של התאמת מטפלים סיעודיים ללקוחותיה היא חברת סיעוד שכדאי להתקשר עמה. חברה כזו תעמיד לרשות לקוחותיה שורה של אנשי סיעוד בעלי השכלה ומאפיינים מגוונים בהתאם לצרכים של המטופל הספציפי. הדבר יתבטא באפשרות בחירה של מין המטפל, השכלתו והסמכתו (כוח סיעודי כללי לעומת אחיות ואחים מוסמכים), שפת האם שלו שתאפשר התקשרות נוחה עם המטופל (עברית, ערבית, רוסית, אמהרית וכו') והזיקה ושמירה על חוקי הדת במקרים הרלבנטיים ועוד.
יכולת העסקת עובדים זרים
משפחות רבות מעדיפות בימינו לבחור בכוח סיעודי זר למען יקיריהם, אך חשוב להבין כי לא כל חברת סיעוד מורשית לייבא עובדים זרים להענקת שירותי סיעוד. משרד התמ"ת הוא הגוף הרשמי האמון על מתן אישורים אלה. בין השאר כוללים אישורים אלה בירור מקיף של תנאי ההעסקה של העובדים, תנאים הסוציאליים ובירור לגבי חיי המטפלים על מנת לוודא שלא מדובר בעבריינים פליליים שכדאי להימנע מהבאתם לארץ. חברת סיעוד איכותית ובעלת מוניטין תציע ללקוחותיה אך ורק אנשי מקצוע זרים המחזיקים בכל האישורים המתאימים, מה שיבטיח את ביצוע העבודה על הצד הטוב ביותר. חברות אלה אף דואגות לבטח את כל העובדים בביטוח רפואי על חשבונן ומתחייבות להחלפת העובד באופן מיידי אם יש חוסר התאמה בינו לבין המטופל.
סבסוד הטיפול על פי חוק הסיעוד והביטוח הלאומי
חברת סיעוד טובה היא חברה שמציגה מלבד אישור ממשרד התמ"ת גם אישור על כך שהיא רשומה בביטוח הלאומי. היתרון לכך ברור: חברות אלה מסוגלות להעניק ללקוחותיהן את ההזדמנות לחסוך עוד יותר בעלויות
טיפול סיעודי, שכן הן מבצעות את כל הפעולות הבירוקרטיות להפעלת חוק הסיעוד והביטוח הלאומי לסבסוד הטיפול.
ביקורת עצמית תקופתית
הצבת מטפלים סיעודיים בביתו של המטופל אינה אמורה להיות פעולה חד פעמית. חברה איכותית תמשיך להתעניין במצבו של המטופל גם אחרי ההשמה בפועל, תבצע ביקורת אחת לזמן שנקבע עם הלקוח, תתקשר עם המטפל ביוזמתה, תשלח אנשי ביקורת לבית ותבצע תחקיר על כל בעיה שתצוץ. הביקורת על העובדים חשובה ביותר על מנת לשמור על רמת טיפול סיעודי ברמה גבוהה כפי שנדרש במצבים רגישים מעין אלה.
וכמו בכל שירות - המלצות רק יכולות לעזור
בטרם תתקשרו סופית עם חברת סיעוד כזו או אחרת, מוטב שתבקשו מהנציג מספר מספרי טלפון של לקוחות קיימים, על מנת שתוכלו לוודא את איכות השירות שהם חווים משירותי החברה. זכרו לשאול על תהליך ההתאמה והאם הוא עבר בהצלחה, על רמת העובד הסיעודי, זמינות שירות הלקוחות של החברה, האם קיים ליווי משפטי בהארכת החוזים והאם הם שבעי רצון באופן כללי מההתקשרות שבחרו.
על מנת להשיג עזרה סיעודית יש לפנות אל חברה המספקת שירותי סיעוד ברמה הגבוהה ביותר. אמנם שירותי הסיעוד מפותחים ביותר במדינות העולם המערבי וכך גם בישראל, אך עדיין חשוב לשמור על מספר כללים בבחירת חברת הסיעוד על מנת להשיג שירות איכותי שיענה על כל הציפיות.